Toimitusehdot


1. Soveltamisala
2. Toimitus
3. Tuotteen tilaaminen verkkokaupasta
4. Tuotteiden hinnat
5. Postitoimitusten ehdot
6. Maksutavat
7. Merleton vastuu
8. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet
9. Tilauksen viivästyminen
10. Toimitus on puutteellinen
11. Tilauksen peruuttaminen ja palautukset
12. Käyttöoikeus ja rekisteröityminen
13. Sopimuksen muuttaminen
14. Riitojen ratkaisu

1. Soveltamisala

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Käsityöliike Merleton (Merletto) ja sen asiakkaiden (Asiakas) välillä Internetin kauppasovelluksen (koritilauksen) välityksellä tapahtuvassa kaupassa.

2. Toimitus

Merleton verkkokauppa toimittaa tilauksia vain manner-Suomeen. Ulkomaille toimitettavista tilauksista on sovittava etukäteen Merleton asiakaspalvelun kanssa.

3. Tuotteen tilaaminen verkkokaupasta

Internetin välityksellä tapahtuvan tilauksen yhteydessä sitova kauppasopimus syntyy, kun Merletto on vahvistanut tilauksen. Kaikki toimitetut tuotteet ovat Merleton omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu. Alaikäinen tilaaja tarvitsee tilauksen tekemiseen huoltajan luvan.

4. Tuotteiden hinnat

Tilatun tuotteen hinta on aina palvelun sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Jos tuote toimitetaan Asiakkaalle postitse, hintaan lisätään toimituskulut ja mahdollisesti myös postiennakkomaksu tai laskutuslisä.

5. Postitoimitusten ehdot

Jos tuote toimitetaan Asiakkaalle postitse, hintaan lisätään toimituskulut ja mahdollisesti postiennakkomaksu tai laskutuslisä.
Merletto voi toimittaa pienet tilaukset postitse kirjeenä kotiin, sillä edellytyksellä että asiakas maksaa tilauksensa etukäteen verkkopankin välityksellä, luottokortilla tai on valinnut maksutavaksi laskun.
Muissa tilauksissa postitse käytetään Postin Economy -toimitusta asiakkaan ilmoittaman postinumeron mukaiseen lähipostiin, josta tilaus on noudettavissa.
Toimituskulu on 2,5 euroa. Toimituskulua ei peritä, jos tilaus on yli 30 euroa.

6. Maksutavat

Merleton verkkokaupassa maksutapana on valittavissa postiennakko, jonka käytöstä peritään 4 euron postiennakkolisä.
Muina maksutapoina ilman asiakkaalta perittävää lisäkulua käyvät Paytrail-palvelun välityksellä maksettu luottokorttimaksu tai verkkomaksu. Hyväksytyt luottokortit ovat Visa, MasterCard, Diners Club sekä American Express. Paytrail-palvelun kautta verkkomaksun voi suorittaa seuraavien pankkien tililtä: Nordea, Osuuspankki, Danske, Aktia, Handelsbanken, POP Pankki, Tapiola, S-Pankki ja Ålandsbanken.
Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Tilaukset on mahdollista maksaa myös Paytrail-palvelun kautta tarjottavalla Collector Bank –laskulla tai osamaksulla. Laskutuslisä on 2,95 euroa.
Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 2000 €:n saakka.
Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.
Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.
Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.
Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Tarkemmat tiedot Collector –maksutavoista saat seuraavasta linkistä: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla

7. Toimitusajat

Postitoimituksen toimitusaika on yleensä 1 - 3 työpäivää, mikäli tuotetta on varastossa. Jos tuote tilataan tukkurilta, määräytyy toimitusaika toimittajan mukaan. Postin käsittely- ja toimitusaika on lisättävä toimitusaikaan. Ilmoitettu toimitusaika on ainoastaan ohjeellinen eikä sido Merlettoa.

8. Merleton vastuu

Merletto ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai vahingoista.

9. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet

Asiakas vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Asiakas on vastuussa asiakastunnuksensa ja salasanansa salassapidosta ja on velvollinen säilyttämään asiakastunnustaan ja salasanaansa huolellisesti.

10. Toimitus on puutteellinen

Jos toimitus on puutteellinen tuotteiden toimitusongelmien vuoksi saat lähetyksen mukana jälkitoimituslähetteen, johon puutteet on kirjattu. Jälkitoimitettavat tuotteet toimitetaan Sinulle mahdollisimman pian ilman lisätoimituskuluja. Jos jälkitoimituslähete puuttuu ja tilauksesi on edelleen puutteellinen kannattaa ensimmäiseksi varmistaa, että kaikki tuotteet ovat varmasti rekisteröityneet tilaukseesi/tilausvahvistukseesi. Epäselvissä tapauksissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme puh: 050 4650860, asiakaspalvelu@merletto.fi

11. Tilauksen peruuttaminen ja palautukset

Kuluttajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä ilmoittamalla peruutuksesta suullisesti tai kirjallisesti neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Vastaanottopäivää ei lasketa peruuttamisaikaan. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske määrämittaan leikattuja tuotteita.
Palautettavan uuden tuotteen tulee olla käyttämätön, uuden veroinen ja myyntikuntoinen. Kuluttaja voi palauttaa tilatun tuotteen peruuttamisajan kuluessa maksutta viemällä palautuksen postin toimipisteeseen ja varustamalla palautuksen osoitteella: Käsityöliike Merletto Oy, PALAUTUKSET, Aleksanterinkatu 30, 33100 TAMPERE. Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi palauttaa myös Käsityöliike Merleton myymälään. Tällöin asiakkaalla on ehdottomasti oltava mukanaan kuitti/lähete, jotta ostos voidaan todentaa Merlettoon.
HUOM! Mikäli asiakas palauttaa tuotteet muulla tavalla kuin asiakaspalautuksena, emme korvaa palautuksesta johtuvia postituskuluja!
Pakkaa palautettava tuote huolellisesti, jottei tuote pääse hölskymään tai muilla tavoin vaurioitumaan lähetyksen aikana. Isommat määrät on pakattava laatikkoon. Laita mukaan täydelliset yhteystietosi ja mielellään paketin mukana meiltä tullut lähete, tai kopio siitä. Jos olet jo maksanut laskun, postiennakon tai maksanut tilauksesi verkkopankissa, liitä mukaan tilinumero hyvitystä varten. Ilman tilinumeroasi tai yhteystietojasi emme voi maksaa hyvitystä!
Jos olet tilannut tuotteet laskulla ja olet vähentänyt palautettavan tuotteen hinnan laskun loppusummasta, laita tästä tieto palautuksen mukaan.
Mahdollisten epäselvyyksien välttämiseksi palautuslähetyksestä kannattaa aina pyytää postista kuitti. Palautusrahat saat ilmoittamallesi tilille noin kahden viikon kuluessa paketin lähettämisestä. Tilauksen peruuttamisesta voi ilmoittaa osoitteeseen asiakaspalvelu@merletto.fi tai puh: 050 4650860.

12. Käyttöoikeus ja rekisteröityminen

Merleton verkkokauppa on tarkoitettu Suomessa asuville yksityisille kuluttajille ja Suomessa toimiville yrityksille tai julkisyhteisöille. Verkkokauppa toimittaa tuotteita vain manner-Suomeen. Ennen tilausta Asiakas voi rekisteröityä Merleton verkkokaupan käyttäjäksi. Asiakas rekisteröityy käyttäjäksi täyttämällä rekisteröintilomakkeen. Rekisteröitymisen yhteydessä Asiakas valitsee henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tilauksen voi tehdä myös rekisteröitymättä.
Rekisteröitymällä tai verkkokaupasta tilaamalla Asiakas vakuuttaa tutustuneensa näihin ehtoihin, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä. Rekisteröitymällä tai tilaamalla asiakas osoittaa myös hyväksyvänsä tietojensa käytön Merleton rekisteriselosteen osoittamalla tavalla. Rekisteriseloste on luettavissa tästä (tähän linkki rekisteriselosteeseen)

13. Sopimuksen muuttaminen

Merletolla on oikeus milloin tahansa muuttaa palvelua, sen sisältöä ja saatavilla oloa sekä tämän sopimuksen ehtoja ilmoittamalla siitä Asiakkaalle sähköpostitse, kirjeellä tai verkkokaupan kotisivuilla. Muutokset tulevat voimaan välittömästi kuitenkin siten, että Asiakkaan tilauksiin sovelletaan aina tilaushetkellä voimassaolleita ehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

14. Riitojen ratkaisu

Merleton ja asiakkaan välistä sopimusta koskeviin mahdollisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajalla on oikeus saattaa riita kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.